Angrerett

Angrefristen

Du har 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du gi selgeren beskjed innen fristens utløp. Hvis det gjelder kostbare varer, bør angreskjemaet sendes rekommandert. Angrerettloven gjelder uansett hva som ellers er avtalt mellom deg og selgeren.
Når angreskjemaet ikke følger med

Dersom selgeren ikke har gitt alle opplysninger som kreves og angreskjema ikke følger med, er fristen inntil 3 måneder. Regelen gjelder også dersom skjemaet ikke er korrekt utfylt av selgeren.

Mottar du likevel opplysninger og skjemaet fra selgeren innen 3 måneder etter at varen ble levert, begynner 14 dagers angrefrist å løpe fra den dagen du mottar opplysningene og skjemaet.

Dersom selgeren ikke har gitt opplysninger om angreretten, er angrefristen uansett 1 år.

Vare som er mottatt i posten

Har du etter avtale fått tilsendt en vare i posten etter bestilling på messe e.l., er det du som må returnere den til selgeren. Varen bør ikke returneres før selgeren har betalt deg kjøpesummen. Selgeren skal ved salg utenfor fast utsalgsted og telefonsalg, sørge for returporto og egnet returpakning. Gjør han ikke det, er hovedregelen at han må hente varen selv.

Gjelder det postordresalg, hvor du har bestilt etter katalog, Internett eller TV-shop, må du returnere varen før selgeren betaler deg kjøpesummen tilbake. Du må selv dekke utgiftene ved tilbakesendingen. Men det gjelder ikke hvis selgeren har latt være å sende med egnet returpakning. Da er det nok å stille varen til disposisjon for selgeren der hvor den er mottatt.

Når du angrer ved postordresalg, behøver du ikke å løse ut varen fra postkontoret. Det er nok at du sender et brev til selgeren om at du angrer, og sender varen i retur. Du må selv dekke returkostnadene.

Varer som skal lages spesielt for forbrukeren

Når varen lages spesielt for forbrukeren kan det avtales at produksjonen begynner før utløpet av angrefristen. Dette må avtales før kjøpet og etter at alle andre vesentlige opplysninger er gitt av selgeren, herunder også opplysninger om angreretten. Benytter du angreretten i slike tilfeller, skal kjøperen dekke kostnader til faktisk utført arbeid og medgåtte materialer.

En del av varene hos DivaX er bestillingsvarer. Det vil også si at det er noe leveringstid på disse varene. Det vil alltid stå i beskrivelsen når det er bestillingsvare.

Bestillingsvarer har ingen returrett under noen omstendigheter! Dette fordi alle bestillingsvarer spesialbestilles til våre kunder. Bytting av størrelse til en størrelse mindre eller større vil være mulig.
Bestillingsvarer KAN byttes hvis det er gjort avtale om dette på forhånd. Benytter du angreretten i slike tilfeller, skal kjøperen dekke kostnader til faktisk utført arbeid og medgåtte materialer.

DivaX.no forbeholder seg retten til at varer som er bestillingsvarer kan være utsolgt. Vi vil da kontakte kjøperen så fort det lar seg gjøre.

Varer som er bestillingsvarer bestilles fra vår leverandør når betaling er motatt på vår konto.

For å være på den sikre siden bestiller vi alltid inn en størrelse mindre og en størrelse større når det gjelder bestillingsvarer. Les mer om hvordan du måler HER.
Det er viktig for oss og deg at du måler så korekt som mulig. Det kan selvsagt skje at størrelsen er for liten eller stor hvis målene du har oppgitt til oss ikke er helt korekte. Du vil da ha mulighet til å bytte kjolen til riktig størrelse. Du må legge ved dine mål under bemerkninger når du går til kassen og skal gjøre bestillingen.


 



DivaX Ekstrøm  -  Rugdevn 75 a  -  2050 Jessheim
Tlf. mandag-torsdag 16.00-18.00 Tlf:63977013  -  E-post DivaX@epost.no  -  Org. nr.: 988197378